Artykuł
Informacja o Urzędzie Gminy w Bobrowie w tekście łatwym do czytania i zrozumienia - ETR (Easy to Read)

Logo tekstu łatwego do czytania i rozumienia: głowa nad otwartą książką i podniesiony w górę kciuk w geście OK.
Urząd Gminy znajduje się w budynku pod numerem 27 w Bobrowie. Budynek Urzędu jest częściowo dostępny dla osób z niepełnosprawnością. Opis budynku znajdziesz w deklaracji dostępności.

Zdjęcie przedstawia wejście do budynku Urzędu Gminy w Bobrowie.
W tym budynku pracuje wójt i urzędnicy.
Wójt jest kierownikiem urzędu. Wójtem Gminy Bobrowo jest Pan Paweł Klonowski.

Zdjęcie przedstawia Wójta Gminy Bobrowo Pana Pawła Klonowskiego.
Wójtowi w pracy pomagają Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy oraz pracownicy referatów.
W urzędzie możesz:
- zameldować się, czyli zgłosić to, gdzie mieszkasz,
- wyrobić dowód osobisty,
- zgłosić, gdy urodzi się dziecko,
- zgłosić zgon,
- otrzymać akt zgonu i akt urodzenia,
- wziąć ślub cywilny,
- zapłacić lokalne podatki, w tym podatek od nieruchomości czyli gruntów, budynków, budowli, ich części na przykład mieszkań,
- zapłacić lokalne opłaty, na przykład opłatę za wywóz śmieci,
- zgłosić prowadzenie własnej firmy,
- uzyskać pozwolenie na wycinkę drzew.
Urząd ma tez inne zadania:
- obsługuje różne wybory, na przykład na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu, do Parlamentu Europejskiego,
- prowadzi spis ludności,
- prowadzi spis firm,
- zarządza gminą w trudnych sytuacjach, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
- zajmuje się budżetem,
- ustala jakie będą lokalne podatki,
- ustala jakie będą lokalne opłaty,
- planuje przestrzeń w gminie,
- planuje remonty i buduje nowe potrzebne budynki,
- buduje i naprawia drogi gminne, chodniki,
- dba o przyrodę i zieleń,
- zajmuje się wywożeniem śmieci,
- pilnuje i dba o czystość i porządek,
- dba o zabytki,
- współpracuje z organizacjami pozarządowymi,
- obsługuje program Rodzina 500+, zasiłki.
Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku w godzinach:
- w poniedziałek od 7.15 do 16.00,
- od wtorku do czwartku od 7.15 do 15.15,
- w piątek od 7.15 do 14.30,
wtedy możesz przyjść lub zadzwonić do urzędu.
Żeby załatwić sprawy w urzędzie:
1. Możesz napisać pismo i wysłać je na adres:
Urząd Gminy w Bobrowie, Bobrowo 27, 87-327 Bobrowo
2. Możesz napisać pismo i przynieść do sekretariatu.
Sekretariat to biuro, w którym zostawisz pisma i dokumenty. W sekretariacie możesz zapytać, gdzie załatwisz Twoją sprawę. Sekretariat jest na I piętrze, jest to biuro nr 12.
3. Możesz napisać wiadomość i wysłać na adres e-mail: sekretariat@bobrowo.org
Musisz mieć Internet i konto poczty elektronicznej. Poczta elektroniczna to poczta, z której możesz korzystać w komputerze, tablecie lub w telefonie komórkowym.
4. Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą platformy e-PUAP.
ePUAP to skrót nazwy: Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do platformy ePUAP musisz mieć Internet i konto na platformie ePUAP. Aby wysłać pismo musisz wejść na stronę Internetową platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl Adres skrzynki Urzędu Gminy w Bobrowie na platformie ePUAP to: /06nm57jtsl/SkrytkaESP
5. Możesz wysłać faks pod numerem: 56 495 18 10
6. Możesz zadzwonić pod numer 56 491 33 50
7. Możesz przyjść do Urzędu w godzinach pracy Urzędu i spotkać się z pracownikiem.


